reklama

Neustále parkovanie na chodníkoch v Žiline - stále hanba mesta.

Parkovanie v Žiline sa zatiaľ nemení. Stále je to skôr horšie s parkovaním na chodníkoch. Nafotil som niekoľko originálnych miest, ktoré dobre blokujú normálne používanie chodníkov. Mestská polícia s tým nič nerobí. A primátor odpísal, ze ho to trápi, ale nic nemôže urobiť. Zaujímavé, že v Bratislave, kam často chodím a takisto je tam problém s parkovaním, som nič také ešte nevidel.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (35)
Obrázok blogu

Keďže po chodníkoch v Žiline sa už pomaly nedá chodiť, lebo sa zmenili na bezplatné parkoviská tolerované aj mestom aj mestskou políciou (ktorá je asi priveľa zamestnaná dávaním papúč na normálnych parkoviskách) tak som napísal rovno pánovi primátorovi Harmanovi.

Z odpovede citujem (dostal som odpoveď, to ma potešilo, odvtedy prešli ale 2 mesiace a podľa mňa sa nič nedeje):

Dobrý deň pán Pavlasek,

ďakujem za podnet,
parkovanie na chodníkoch trápi aj mňa osobne,
som proti parkovaniu na chodníkoch, najmä v centre mesta a citlivo ju vnímam od začiatku môjho nástupu,

hlavným problémom je však diera v slovenskej legislatíve upravujúcej parkovanie na chodníkoch,
príslušný zákon na jednej strane zamedzuje a na druhej strane umožňuje parkovať na chodníkoch,
pokiaľ nedôjde k zmene alebo novelizácii zákona na národnej úrovni, má mesto obmedzené právomoci zasahovať do tohto problému,

hneď po mojom nástupe som inicioval realizáciu pravidelných stretnutí s primátormi Žilinského kraja, kde som nastolil túto otázku,
zároveň som aktívny v združení primátorov krajských miest K8, kde tiež predkladám na riešenie záležitosť parkovania na chodníkoch,
mojou snahou je presadiť legislatívnu zmenu, ktorá by umožňovala samospráve riešiť tento problém,
navyše je problém aj to, že nie všetky väčšie mestá na Slovensku vnímajú túto otázku ako problém,
verím, že sa nám postupne podarí v Žiline zmeniť danú situáciu, vzhľadom na zložitý proces legislatívnej úpravy to vyžaduje veľa času,

S úctou,

Ivan Harman

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keďže sa mi ale nezdá, že som zachytil nejakú informáciu, že by pán primátor cez svoju stranu - SDKÚ inicioval nejakú zmenu zákona, prikladám niekoľko fotiek aktuálneho stavu, ktorý sa podľa mňa neustále z dôvodu absolútnej ignorácie problému zo strany mestskej polície, ako aj mesta samotného, neustále zhoršuje. To, že ich to trápi, ale nič nekonajú mi nepomôže :).

Ak je zlý zákon treba ho zmeniť. Ak majú iné mestá iný názor, nech je v zákone uvedené to, že je v kompetencii miest, ako si to upravia. Ak je toto problém presadiť, tak tam hore sú fakt "zaujímaví" ľudia.

Zároveň mám aj niekoľko návrhov, keďže mesto nekoná, ako znovu umožniť chodcom normálny prechod cez Žilinu. (nie som "radikálny chodec", pešo nechodím rád po Žiline - lebo sa stále musím vyhýbať autám, ale keď idem na obed, tam musím ísť pešo. Vtedy vznikli aj tieto fotky.) .

SkryťVypnúť reklamu
reklama
  • Mesto vydá nariadenie o minimálnej šírke ponechaného chodníka chodcom a mestská polícia začne najskor informačnú, neskôr aj represívnu činnosť na odstránenie áut z chodníkov. Asi utópia - lebo keby mesto chcelo, tak to už dávno urobí.

  • Začať blokovať prístup na radnicu - parkovať na ich chodníku a poriadne zavadzať :). Urobiť tam poriadny "slalom" z áut. Asi by sa rýchlo mestská polícia spamätala. Ale myslím, že by odtiahla autá iba spred radnice.

  • Začať miesto po chodníkoch chodiť po cestách a zavadzať autám - blbé je to, že to postihne slušných motoristov, preto sa mi viac páči predchádzajúci návrh.

  • Pri chôdzi tesne popri autách nosiť vybíjané kovové rifle, prípadne kľúče na opasku :). Toto by bolo asi najúčinnejšie opatrenie.

Fotené mobilom, kvalita preto iba podpriemerná. Najmä fotky z Hurbanovej ulice a okolia.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Obrázok blogu

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu


Michal Pavlásek

Michal Pavlásek

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zároveň IT-čkár, mladý (teda už vyše 30 ročný) pravicový konzervatívec ;). V diskusiách vystupujem ako CoPLaS, aj keď v poslednom čase už veľmi málo, lebo to považujem za stratu času :). Fanúšik F1 (McLaren) a asi každého športu.www.pavlasek.sk Zoznam autorových rubrík:  Kritika ŽilinyTechnikaVšeobecné frflanieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu